slodycze-dla-dzieci

Większość słodyczy dostępnych w sklepie ma bardzo nieciekawy skład, można wręcz powiedzieć, że niezdrowy. Obfitują one w rafinowane cukry, sztuczne słodziki, tłuszcze trans i szereg chemicznych dodatków.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby omijanie ich szerokim łukiem. Niestety problem pojawia się w przypadku dzieci, które mogą nie rozumieć, że pyszna słodkość jest niezdrowa. Warto wobec tego postawić na zdrowe zamienniki. Można wykonać je samodzielnie lub poszukać gotowych. Wbrew pozorom na rynku dostępnych jest coraz więcej smacznych słodyczy z bardzo dobrym składem. Wiele z nich powstaje z owoców i orzechów, kakao, miodu.

Zdrowe słodycze dla dzieci, czyli jakie?

Dzieci uwielbiają słodki smak, dlatego chętnie sięgają po słodycze. Warto jednak pilnować tego, aby wybór przekąski był świadomy. Wysoko przetworzone chipsy, batoniki, wafelki, ciastka czy cukierki nie mają niczego wspólnego ze zdrowiem. Powstają z białego cukru i utwardzanych tłuszczów, wzbogaca się je o sztuczne barwniki i konserwanty. Popularnym dodatkiem jest syrop fruktozowo-glukozowy, który ma niestety destruktywny wpływ na ludzki organizm. Jedzenie takich produktów to prosta droga do problemów ze zdrowiem, cukrzycą i otyłością.

Zdecydowanie lepszym wyborem będą owoce, które same w sobie są słodkie, a wybór jest ogromny, więc każdy znajdzie dla siebie coś smacznego. Co więcej, owoce są bombą witaminowo-mineralną, więc warto zwiększyć ich podaż w diecie zarówno swojej, jak i dziecka. Godną polecenia przekąską dla dziecka są bakalie bez konserwantów, czyli skarbnica witamin, minerałów, antyoksydantów, kwasów tłuszczowych i błonnika. W skład takiej mieszanki bakaliowej wchodzą różne suszone owoce i orzechy. Wystarczy nawet garść do tego, aby sprawdzić dziecku przyjemność i pozbyć się uczucia łaknienia.

W sprzedaży nie brakuje słodyczy o bardzo dobrym składzie, naturalnym. Ich słodkość może wynikać z zawartości owoców lub dodatku naturalnych słodzików typu miód, ksylitol, erytrol, stewia, syrop klonowy. Godne polecenia są ciasteczka pełnoziarniste, orkiszowe, z płatków owsianych, żytnie. Do wyboru jest też mnóstwo rodzajów orzechów: laskowe, włoskie, piniowe, macadamia. Dzieciom z pewnością będą smakować nerkowce, migdały, pistacje czy fistaszki. Do dyspozycji są też pestki słonecznika czy dyni. Warto dawać dzieciom chipsy warzywne i owocowe. Świetną opcją będą też produkty liofilizowane, które zachowują swój pierwotny smak, aromat i składniki odżywcze. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić domowe lody, pyszne muffiny i ciasta, naleśniki, placki, pancakes, ciastka, galaretki owocowe, domową nutellę, kulki mocy.